Lately, makin ramai kawan di sekeliling aku yang mula ambil langkah berani, RESIGN dan mula mengorak langkah dalam bidang perniagaan.

Tapi langkah mereka bukan dalam masa yang singkat, hari ni resign, esok buka kedai. Tidak.

Ada yang dah bertahun menceburi diri dalam bisnes online. Ada butik online.  Bila dah maju, buka butik fizikal. So, dari customer di alam maya ke alam realiti.

Untuk mereka yang tak faham dan bukan berada dalam 'dunia online', mesti tak percaya yang perniagaan internet pun mampu menjana pendapatan lumayan.

Logiknya, perniagaan internet sama ada menggunakan 'marketing strategy' kot media sosial, blog atau email, berpotensi mendapat pelanggan melangkaui kawasan, umur, jantina etc..

Bagaimana caranya untuk menceburi bidang perniagaan di Internet ni?


Salah satu, dengan bermula di kedai maya INSTAGRAM.

Instagram merupakan satu-satunya media sosial yang mempunyai kuasa 'engagement' yang tinggi dan trafik percuma yang terbaik setakat ini. Kurangnya persaingan di platform ini membuatkan biasnes anda akan melonjak naik dengan cepat!

Mungkin buat korang yang tak pernah bermain dengan INSTAGRAM, aku 'blurr' dan tertanya-tanya cara dan bagaimana.

Ada orang sanggup bayar beratus dan beribu ringgit untuk mempelajari selok-belok di perniagaan internet. 

Tak salah, tapi tak guna bila ilmu tak dipraktikkan.

Tapi kalau ada CARA BERNIAGA DI INSTAGRAM yang lebih murah dan jimat, tapi tak grab, itu yang salah. Duit yang lebih tu, boleh dijadikan modal tambahan untuk 'boost' bisnes korang..

Dipendekkan cerita, untuk korang yang ingin mula menjual di Instagram, boleh tahu cara-caranya DI SINI.

Selamat berjaya sebagai usahawan di Internet!